_
Zdraví

Vitamíny na podporu imunity nejen v zimním období

Pokud hledáte způsob, jak posílit imunitní systém, pak budou vitamíny to první, co vás napadne. Vzhledem k tomu, že existuje 13 skupin vitamínů, není snadné se v nich vyznat. V našem přehledu se podíváme na 3 základní skupiny vitamínů, které nejvíce podporují imunitní systém. Konkrétně se zaměříme na skupiny vitamínů B, C a D.

Vitamín B

Vitamín B ovlivňuje zejména metabolismus, nervovou soustavu a imunitní systém. Jeho nedostatek může způsobit například ztrátu chuti k jídlu, zvýšenou únavu a kožní onemocnění.

Hladinu tohoto vitamínu je možné doplnit konzumací běžných potravin, jako jsou drůbeží maso, luštěniny, obilniny a mléčné výrobky. Pro osoby, které trpí nedostatkem tohoto vitamínu, jsou určeny doplňky stravy, které nahradí přirozený příjem z potravin. Pokud máte aktuálně zvýšenou fyzickou nebo psychickou zátěž, pak se vám mohou hodit i doplňky se zvýšenou dávkou vitamínu B, které pomohou s přeměnou tuků, sacharidů a bílkovin na potřebnou energii.


 

Vitamín C

Jeden z nejznámějších vitamínů a zároveň jeden z největších posilovačů imunitního systému je vitamín C. Nedostatek vitamínu C může mít za následek kurděje, nadměrnou únavu a celkové oslabení imunitního systému.

Vitamín C naštěstí můžeme doplnit konzumací řady potravin. Mezi ty, které mají vysoký obsah vitamínu C, patří zejména citrusy a další ovoce, jako je černý rybíz, šípek a rakytník. Vitamín C překvapivě najdeme i v zelenině, například v paprice a brokolici. Zajímavou alternativou jsou doplňky stravy, které dokážou nahradit potřebnou dávku vitamínu C. Jelikož jich je na trhu nepřeberné množství, je možné si vybrat i ze sofistikovanějších vitamínů C s postupným uvolňováním nebo třeba kombinací vitamínu C se zinkem a dalšími látkami.

Vitamín D

Vitamín D je, obzvlášť v dnešní době, důležitý pro správnou funkci imunitního systému. Přesto ho má většina Čechů nedostatek, jak ukazují informace od ministerstva zdravotnictví. Deficit vitamínu D může vést k oslabenému imunitnímu systému, ale také k depresím, bolestem svalů a kostí a k nízké výkonnosti.

Přírodní cestou můžeme přijímat vitamín D dvěma způsoby. Jednak ze slunečního záření, kdy se vitamín začne uvolňovat na základě reakce naší kůže s UVB zářením, druhý způsob představuje doplnění vitamínu konzumací určitých potravin, například rybího masa nebo vajec. Je také možné zvolit snadnější cestu a vitamín D doplnit pomocí doplňků stravy.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *