_
Hobby,  Móda

La Romantica sází na originální upcycling

Upcycling La RomanticaKdyž se potká tvůrčí duch s myšlenkou nevyhazovat (momentálně) nenošené oblečení, zaručeně vznikne něco originálního. V tomto případě je řeč o rodinné firmě La-Romantica.cz. Kromě oblíbených retro pyžam a romantické módy, inspirované dobou našich (pra)babiček, spatřila před rokem světlo světa nová kategorie výrobků. Jejím základem je upcycling. Co to znamená?

Když staré džíny znovu ožijí

Podstatou upcyclingu je to, že se odloženému oblečení a nenošeným doplňkům vdechne nový život. A tak vznikají umělecky zpracované originální kousky, jako například vyšívaná designová kabelka, originální batoh, džínová taška, sukně nebo vesta, tedy zbrusu nové modely, a to s využitím základního materiálu. Ke slovu se často dostává i patchwork. Největší kouzlo spočívá v tom, že každý nově vytvořený kousek je zcela jedinečný. A to je také záměr, protože přibývá stále více lidí, kteří chtějí vystoupit z šedého davu a dávají přednost jedinečnému, nenapodobitelnému stylu. Právě pro ně je oblečení v duchu upcyclingu jako stvořené. Přestože kousek neslouží původnímu účelu, nepřijde nazmar. Naopak. Díky citlivému zkombinování s dalším materiálem tyto oděvy dostanou novou šanci a získají další přidanou hodnotu.

Je libo vestu, batůžek nebo korzetové šaty?

A tak z džín, které si už nikdo neoblékal, najednou vznikly originální náramky, designový batoh, dámské vesty, batůžky, ale i korzetové šaty nebo ledvinka. Upcycling ale není totéž co recyklace. Jde o proces, který je o jednu úroveň výš a plně odpovídá filozofii a životnímu stylu příznivců, kteří ve 21. století kladou důraz na snahu o co nejšetrnější přístup k prostředí, v němž žijeme, a zároveň touží po originálním sebevyjádření.

 

Rodinná firma tvoří i na zakázku

V žádné kolekci nenajdete dva kousky, které by byly stejné. Pokud je pro vás ale originalita důležitější než pro jiné, můžete využít speciální možnost pro individualisty. Kromě stále nabídky v e-shopu totiž La-Romantica.cz tvoří originální doplňky i na zakázku. Historie značky  se přitom datuje od roku 1990, kdy paní Jarmila Krestová a její dcera otevřely v Praze obchod La Romantica , zaměřený na romantickou módu.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *