_
Zdraví

Kdy je potřeba více betakarotenu?

Betakaroten, nebo také jinak provitamin A, vytváří v našem těle vitamin A, důležitý především pro pokožku, zrak a sliznice. Odborníci doporučují zvýšit příjem betakarotenu alespoň pár týdnů, nebo ještě lépe, pár měsíců před opalováním a v době opalování. Tedy nyní v létě. V této době potřebuje kůže vyšší ochranu před slunečním zářením a můžete tak předejít zbytečnému spálení pokožky. Samozřejmě to platí při užívání betakarotenu v kombinaci s kvalitními opalovacími mléky 🙂

Z jedné molekuly betakarotenu se v těle vytvoří dvě molekuly vitaminu A. Pokožka není chráněná tím, že je v ní obsažen vitamin A, nebo že je opálenější. Vitamin A o pokožku především pečuje. Před škodlivým zářením UV paprsků je tedy potřeba se i nadále chránit opalovacími mléky. Stejně tak je dobré mezi 11 a 15 hodinou zbytečně nepolehávat na slunci. To je intenzita paprsků nejsilnější a pokožka dostane nejvíc zabrat. V této době si raději zaplavte ve vodě, kde je přece jen intenzita slunce nižší. K opalování pokožky navíc dochází i ve stínu.

Zvýšené množství provitaminu beta karotenu a následného vitaminu A v letních měsících je tedy potřeba především pro péči o pokožku. Buňky potřebují více obnovy. Z tohoto důvodu betakartonem pomáhá například u lidí s kožními problémy nebo u lidí, jejichž pokožka a sliznice jsou v práci vystavované vyššímu nebezpečí poškození. Například při práci s chemickými přípravky, v olejovém prostředí, prachu apod.

Betakaroten je nejčastěji obsažený ve žlutém a červeném ovoci a zelenině. To se velmi snadno pamatuje. Ale najdete ho také v brokolici, kapustě nebo ve špenátu. Betakratonen jako doplněk stravy je vhodný právě v dobách zvýšené potřeby, vyšší zátěže pokožky a sliznic, stejně tak při poškození pokožky, po operaci, při častých zánětech pkožky… Obvykle stačí 1 tabletka nebo kapsle denně. Jako například u BetaMax Karoten 25 000 IU od českého výrobce JML Fitness Line.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *