_
Zdraví

Jak na život bez stresu

Stres: pojem kdysi takřka neznámý, dnes o něm slyšíme prakticky denně. Není divu. Žijeme v čím dál rychlejším a hektičtějším světě, ve kterém musíme řešit spoustu pracovních úkolů i osobních záležitostí. To často vede k přetížení, na něž tělo reaguje právě stresovou reakcí. A pokud stres trvá dlouhodobě, začne se podepisovat i na naší psychické a fyzické kondici. Dnes se toho o stresu naštěstí poměrně dost ví, včetně toho, jak mu celkem úspěšně čelit.

Stres a jeho projevy
 


Je nutné podotknout, že mnozí lidé jako stres označují stavy, které s opravdovým stresem nemají nic společného. V každém případě platí, že skutečný stres se u každého člověka projevuje jinak – někoho bolí žaludek nebo hlava, někdo zase pociťuje zvýšenou tepovou frekvenci nebo svalové napětí. Jedno je ale společné. Jsme-li ve stresu, v těle se zvyšuje hladina kortizolu, který zrychluje srdeční rytmus i dech a způsobuje zúžení cév. To vede vedle bolestí hlavy a vysokého krevního tlaku i k depresím a úzkostem. Stres může také zhoršit astma, nespavost i syndrom dráždivého tračníku. Stresovým situacím se těžko vyhneme, ovšem s pomocí několika rad je možné zpomalit dech i snížit tlak a stres víceméně odstranit.

Jak se bránit stresu
 


Následující tipy mohou být velkým pomocníkem v boji proti stresu:

  1. 10minutová procházka. Procházky pomáhají uvolňovat endorfin neboli hormon štěstí. Ideální je procházet se ve volné přírodě, kde si můžeme dopřát klid k přemýšlení a takzvaně si vyčistit hlavu.
  2. Dýchání zhluboka. Kdo se věnuje józe, ten dobře ví, že správné dýchání není vůbec jednoduché. Cvičením se to však lze naučit. Správné dýchání přináší do organismu více kyslíku, čímž dochází ke snížení krevního tlaku a k celkovému zklidnění.
  3. Svačina. Přejídání si mnozí omlouvají zvýšeným stresem. Není to přitom pouhá výmluva – spojení mezi mozkem a žaludkem je opravdu silné a některé výzkumy naznačují, že žaludek je významný zprostředkovatel stresu. Je ale potřeba konzumovat správné potraviny. Vhodné může být například avokádo s kapkou citronové šťávy, hrst ořechů či vařené vejce. Je také známo, že proti stresu působí cukr.
  4. Rostliny. Vědci z Washingtonské univerzity provedli pokus, kdy nechali skupinu vystresovaných osob v místnosti plné rostlin. Po určité chvíli u nich rapidně klesla hladina stresu.
  5. Žvýkačka. Žvýkání může zmírnit úzkost, zlepšit vnímání i snížit stres.
  6. Smích. Není lepší a účinnější způsob, jak se zbavit úzkosti. Smíchem se do těla dostává více kyslíku, posiluje se srdce, plíce i svaly a zvyšuje se hladina endorfinů.
  7. Draslík. Draslík pomáhá regulovat krevní tlak, který se při stresu zvyšuje. Je obsažen například v banánech, luštěninách, bramborách či v červené řepě.

Když je potřeba pořádně zabojovat
 


Pokud jste výše zmíněné rady již vyzkoušeli, ale nefungují, případně na ně zkrátka nemáte čas myslet, existují ještě doplňky stravy, které obsahují látky potlačující stres. Důležité přitom je, aby se tyto složky uvolňovaly postupně, protože naše tělo dokáže v určitém čase využít pouze omezené množství vitamínů a minerálů. Zbytek se bez užitku vyloučí ledvinami. Obchod Jml-zlin.cz proto přišel na trh s potravinovými doplňky, z nichž se vitamíny uvolňují postupně. Například MultiMax POWER T. R. je komplexní multivitamín s celkem 44 složkami ze skupiny vitamínů, minerálů, antioxidantů a rostlinných extraktů. Účinně tak pomáhá při stresu a vypětí, při únavě a vyčerpanosti nebo při pročišťování organismu. Dále přispívá ke zdraví močových cest a k revitalizaci kůže, podporuje obranyschopnost a činnost imunitního systému a dokonce zlepšuje vidění. Díky jedné tabletě denně tak může váš organismus zažít doslova vodopád blahodárných látek.




Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *